L’arròs mariner pren protagonisme en una vintena de restaurants de la ciutat. La sisena edició de les jornades gastronòmiques «l’arròs mariner de Tarragona» arriben per quedar-se dues setmanes, entre el divendres 16 de maig i el diumenge, 1 de juny. És una iniciativa de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la ciutat de Tarragona amb el suports del patronat municipal de Turisme i el Port de Tarragona.

Cadascun dels establiments cuinarà un menú on l’arròs mariner serà l’autèntic protagonista. Hi haurà plats tant suculents com un arròs negre gratinat a l’allioli amb escamarlans de Tarragona; un arròs de carabiners; un arròs de gamba vermella de Tarragona amb maionesa de “jalaqueños, o un paella marinera amb “vieiras” gratinades i mousse d’alls, entre d’altres.
I així fins a 21 menús, amb altres plats que comparteixen protagonisme a taula amb els arrossos, que seran de Nomen Foods, que patrocina les jornades així com el vins del celler Castell d’Or.
El president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria, Javier Escribano, diu que les jornades serveixen per reivindicar un producte de qualitat i destaca l’esforç que fa el sector, a les portes d’encetar la temporada forta.
La consellera de Turisme i presidenta del patronat, Montse Adan, destaca que les jornades arriben ja a la sisena edició completament consolidades, en un any especial per la gastronomia de la ciutat, i per productes del Serrallo.
Els preus varien en funció de cada restaurant, i hi ha fins i tot qui ofereix una varietat d’arrossos al menú per a poder escollir.
Els restaurants participants són:
Brisa Restaurant/Tamarit Beach Resort, Restaurant El Llagut, El Racó Del Pescador, Taranta Restaurant, Restaurant Hola Playa, Casa Balcells, Restaurant La Morada, La Xarxa, Restaurant La Malcriada, Quattros, La Sardineta Restaurant, Vadegust, Gure-Toki, Selvático Wellness Food&Cocktails, El Pòsit Del Serrallo, Flamingo, Tapepear, Galliner De L’antiquari, Casa Bartra Hotel Nuria, Beach House La Mora i Nàutic Tarragona.
- Una experiència immersiva permet endinsar-se al patrimoni marítim al Moll de Costa
- Una nova ruta connectarà l’aeroport de Reus amb Amsterdam a partir del mes de març
- Els Xiquets de Tarragona encaren el cap de setmana central del seu centenari
- El Nàstic recupera Almansa i Borja per aquest divendres
- Gegants amb espases acompanyaran els Gegants Moros en una trobada excepcional pels seus 175 anys
