L’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona ha aprovat el seu Pla d’Igualtat. El document presenta una diagnosi on es detalla la situació actual de l’ens en matèria d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones a partir d’una enquesta feta a tot el personal de l’IMSST.
El Pla detalla l’adopció de mesures en diferents fases i accions corresponents a 9 àmbits d’actuació com la igualtat d’oportunitats, les polítiques d’impacte a la societat o l’ús d’un llenguatge i una comunicació no sexista ni discriminatòria. A més, s’abordaran mesures com la representativitat de dones i homes, les condicions laborals; l’accés, promoció i desenvolupament professional; l’exercici corresponsable dels drets de la vida personal, familiar i laboral o l’adopció de les mesures de prevenció de la salut i riscos laborals amb perspectiva de gènere. També s’inclou la mesura de l’assetjament sexual i per raó de sexe, orientació o identitat sexual i expressió de gènere.
El Pla d’Igualtat d’Oportunitats de l’IMSST preveu fins a 25 accions dins d’aquests àmbits per dur a terme entre aquest 2023 i l’any 2026. Alguns exemples són la revisió dels requisits dels diversos serveis municipals i ajuts d’acció social des d’una perspectiva de gènere interseccional, la implementació d’un manual d’obligat compliment a l’organització per l’ús d’un llenguatge i una comunicació inclusiva i no sexista o la formació en llenguatge, comunicació i imatges no discriminatòries entre el personal.
Més notícies:
- Detingut un home per intentar matar a la seva parella amb una arma blanca a la Canonja
- El port de Tarragona supera els 15 milions de tones de mercaderies mogudes la primera meitat de l’any
- Sense derbis contra Valls i Salou pel CBT a la 3a FEB de bàsquet
- El Sant Andreu espera que el Nàstic s’adhereixi al pacte de fixar el preu de les entrades a 15€
- El Nàstic de Tarragona implanta Eventim, com a nova plataforma de ticketing

