El conseller de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Tarragona, Pep Manresa, ha mort a l’edat de 72 anys a Joan XXIII on estava ingressat des de feia dies.
Jubilat del seu negoci d’administrador de finques va arribar a l’Ajuntament aquest mandat a través de la candidatura que encapçalava el 2023, Jordi Sendra.
Manresa hi anava de número 3 i era el conseller de major edat de la sala de plens. En una entrevista a Tarragona Ràdio, explicava que entrava al consistori amb la voluntat de treballar per la seva ciutat i no per ocupar simplement una cadira.
Des de Tarragona Ràdio, ens sumem a les mostres de condol per la mort de Pep Manresa i fem arribar una afectuosa abraçada a familiars i amics i companys de Junts.
S’han decertat dos dies de dol oficial
L’Ajuntament de Tarragona lamenta i expressa el seu més sentit condol per la mort del conseller del grup municipal Junts per Catalunya – Compromís Municipal (CM), Pep Manresa Nolla, i vol acompanyar en aquests moments difícils la família, amistats i companys de consistori i partit.
L’alcalde, Rubén Viñuales, ha decretat que demà, dissabte 1 d’agost, i diumenge 2 d’agost siguin considerats dies de dol oficial al municipi. Per aquest motiu, les banderes onejaran a mig pal als edificis i espais muncipals.
L’alcalde de Tarragona Rubén Viñuales “avui ens ha deixat un bon amic, un bon company i una persona que estimava Tarragona per sobre de tot. No tinc paraules per descriure el dolor que sento i que sent la ciutat. Ara només podem acompanyar la família en aquests moments tan durs”.
Manresa va tornar a la política municipal a les eleccions del 2023 com a número tres de la candidatura de Junts per Catalunya, fet que li va permetre obtenir una acta de conseller. Anteriorment, havia militat durant anys a Convergència Democràtica de Catalunya i, entre el 2016 i el 2018, va presidir Ara Tarragona.
En l’àmbit professional, Manresa va dedicar gran part de la seva carrera al sector immobiliari. El 1997 va fundar Nouàmbit Immobles, empresa des d’on va treballar en la gestió de finques, patrimoni, compravenda i lloguer d’habitatges. També havia desenvolupat la seva activitat en els sectors de la seguretat i la rehabilitació d’immobles.
Durant l’actual mandat municipal va formar part de diverses comissions municipals, com ara les de Cultura, Festes, Esports, Educació i Relacions Ciutadanes.
Llibre de condol
L’Ajuntament de Tarragona posa a disposició de la ciutadania un llibre de condol perquè tothom pugui manifestar el seu sentiment per la mort, aquest divendres, del conseller municipal Pep Manresa Nolla. El Llibre de condol estarà ubicat a l’entrada del Palau Municipal, a la plaça de la Font, avui divendres de 17 a 20 h, dissabte i diumenge de 10 a 14 h i de 17 a 20 h, i dilluns de 9 a 21 h.
Mostres de condol
Les mostres de condol no s’han fet esperar. El company de partit, Jordi Sendra, ha mostrat la seva desolació a les xarxes socials: ‘Gràcies Jordi. Perdo un gran amic i company lleial’.
Jordi Turull assegura que estan ‘molt colpits per la notícia del traspàs ‘d’un tarragoní de pedra picada que va convertir la seva estima a tarragona i a Catalunya en un compromís actiu. Referent a nivell cívic, empresarial i polític de la ciutat’.
El conseller d’Esports de la generalitat i ex company de consistori, Berni Álvarez diu que ‘Vaig tenir la sort de poder compartir molts moments amb ell quan estava a l’ajuntament. Sempre amable, rialler… quina pena més gran.
ERC ha volgut mostrat ‘el nostre més sentit condol pel traspàs del conseller Pep Manresa Nolla. En aquests moments difícils volem fer arribar tot el nostre suport, i també una forta abraçada als companys de consistori de Junts, la família, amics i persones properes del conseller’.
El grup municipal del PP assegura que estan ‘Immensament afectats, tristos i incrèduls pel traspàs del nostre company i estimat gran amic, Pep Manresa. Ha estat una peça fonamental del saló de plens que ha contribuït a ser una gran família. Una abraçada a la família, amics i companys de Junts. Tarragona ha perdut un gran tarragoní que ens ha deixat massa aviat’
Junts per Catalunya a Tarragona lamenta profundament la mort de Pep
Manresa
La seva mort ens colpeja especialment perquè avui no acomiadem
només un representant públic. Acomiadem un company amb qui hem
compartit projecte, moltes hores de feina i molts moments, però,
sobretot, acomiadem un amic.
«Avui és un dia molt trist per a tots nosaltres. Costa assumir que
el Pep ja no hi serà. Hem compartit moltes coses durant aquests
anys, dins i fora de la política, i per a mi ha estat una persona
fonamental. Perdo un company de viatge, però sobretot un amic»,
ha expressat el portaveu de Junts a Tarragona, Jordi Sendra.
Pep Manresa sentia Tarragona d’una manera molt especial. Li
agradava la ciutat, la coneixia, la vivia i s’interessava per tot allò que hi
passava. Era habitual trobar-lo acompanyant una entitat, participant en
un acte o conversant amb la gent. Aquesta presència constant responia
a una manera d’entendre la ciutat basada en implicar-s’hi i formar-ne
part.
Els qui el vam conèixer recordarem també una personalitat difícil de
confondre. Pep tenia criteri propi i no dubtava a defensar-lo; li agradava
conversar, debatre i contrastar opinions. Vivia intensament els projectes
en què creia i hi posava energia, iniciativa i perseverança. Aquesta
manera de fer el va acompanyar tant en la seva vida professional com
en el seu compromís cívic i polític.
La política formava part d’aquest compromís. Després d’anys de
vinculació amb el catalanisme polític i amb la vida pública tarragonina,
el 2023 va formar part de la candidatura de Junts per Catalunya
encapçalada per Jordi Sendra i va accedir al Consell Plenari de
l’Ajuntament. Anteriorment havia militat a Convergència Democràtica de
Catalunya i havia presidit Ara Tarragona entre 2016 i 2018.
Arribar a ser conseller de Tarragona tenia per a ell, però, un significat
que anava més enllà de la política. Era poder representar la ciutat que
estimava i participar directament en les decisions sobre el seu present i
el seu futur.
«El Pep estava molt orgullós de ser conseller de Tarragona. Ho
vivia amb il·lusió perquè per a ell la ciutat no era una cosa
abstracta: era la seva gent, les seves entitats, els seus carrers i tot
allò que havia format part de la seva vida. Poder servir-la des de
l’Ajuntament significava molt per a ell», ha assenyalat Sendra.
La seva aportació al projecte de Junts ha estat també especialment
important. Pep va ser una de les persones que, des del primer moment,
va empènyer perquè el projecte tirés endavant i va acompanyar Jordi
Sendra en la construcció de la candidatura de 2023 i durant tot aquest
mandat. El mateix Sendra reconeixia aquesta setmana, després de ser ratificat novament com a candidat a l’alcaldia, el paper determinant que
havia tingut Pep en la seva decisió de fer aquest camí.
«El Pep sempre empenyia. Quan creia en alguna cosa, treballava
perquè passés i aconseguia que els altres també ens hi
impliquéssim. Una part del camí que hem fet aquests anys no
s’entendria sense ell. I això és una cosa que no oblidarem mai», ha
afirmat Sendra.
Més enllà de la política, Pep Manresa va desenvolupar la seva
trajectòria professional a Tarragona i va mantenir sempre una estreta
vinculació amb la vida de la ciutat. Però avui, per als qui hem compartit
camí amb ell, els càrrecs i les trajectòries queden en un segon terme.
Ens queda el Pep. Les converses, els moments viscuts, la seva manera
de ser, la seva estima per Tarragona i tot el que hem compartit al seu
costat.
Junts per Catalunya a Tarragona vol traslladar tot el seu escalf a la
seva família, als seus amics i a totes les persones que l’han estimat i
que avui comparteixen el dolor per la seva pèrdua.
«Ens costarà molt acostumar-nos a no tenir-lo al costat. Només
podem donar-li les gràcies per tot el que ens ha donat, per la
confiança, per l’amistat i per haver compartit aquest camí amb
nosaltres. Pep, et trobarem molt a faltar», ha conclòs Jordi Sendra.
Gràcies per tot, Pep.

