L’Ajuntament de Tarragona cedeix un solar a la Fundació Onada per a la construcció d’una residència per a persones amb trastorn de l’espectre autista. L’operació ha rebut el vistiplau del plenari municipal d’aquest divendres. Es tracta d’uns terrenys de prop de 8.000 metres quadrats de superfície que es troben al PP-10, al nou barri entre Bonavista i Campclar.
El nou centre assistencial serà un edifici amb planta baixa i una de superior i tindrà capacitat per a 30 persones a la part residència i 30 més al centre de dia. Un dels objectius de la seva posada en marxa és millorar l’atenció a adults amb TEA amb espais específics per al col·lectiu, «un buit que existeix actualment», tal i com ha manifestat l’alcalde, Rubén Viñuales. Un Viñuales que també ha aprofitat per expressar la seva preocupació pel fet que l’Ajuntament hagi d’assumir «aquesta càrrega que supera el nostre municipi».
La primera fase del projecte, que s’executarà en uns 36 mesos, contempla l’ala per adults i també l’habilitació d’espais per al Servei de Teràpia Ocupacional. La segona fase, més a llarg termini, preveu la construcció d’una àrea dedicada a l’atenció a nens i nenes amb trastorns de l’espectre autista.
- El Fòrum de la colònia és vesteix de grana
- El programa Temps x Cures ofereix servei de canguratge gratuït aquest mes d’agost
- El Centre de Normalització Lingüística de Tarragona augmenta l’oferta formativa
- Detenen dos homes a Tarragona després de forçar i saquejar una màquina expenedora de joguines
- L’Arrabassada estrena un dispositiu acústic per donar autonomia als banyistes invidents

