Tarragona és la demarcació catalana on més creixen les operacions de leasing. Parlem del lloguer de vehicles o maquinària per una quota mensual amb opció de compra. Durant el 2025, hi va haver una inversió de 145 MEUR a les comarques tarragonines, un 36% més que l’exercici anterior.
En conjunt, les empreses catalanes van invertir 1.351 milions d’euros en operacions de leasing, un 15% de les noves operacions a escala estatal. Segons l’Associació Espanyola de Leasing i Renting, el 60% del volum de negoci correspon al lloguer de bens d’equipament, mentre que el de vehicles representa el 40% restant.
El secretari general de l’entitat, Manuel García, ha detallat que l’increment experimentat a Tarragona correspon majoritàriament a operacions promogudes per dues empreses de la demarcació, si bé no ha detallat a quin sector es dediquen.
L’associació també ha subratllat el canvi de tendència respecte al perfil de públic que aposta per aquest tipus de contracte de lloguer de vehicles. D’aquesta manera, García ha assenyalat que tres anys enrere, les empreses representaven el 90% d’aquestes operacions, mentre que els particulars arribaven a un testimonial 10%. En canvi, la situació actual s’ha equilibrat més, fins a arribar al 50% d’inversions entre ambdós perfils.
Les dades compartides en l’assemblea general de l’Associació Espanyola de Leasing i Renting, celebrada a Tarragona, també determinen que les xifres de morositat tant dels contractes de rènting com de leasing es van rebaixar entre el 2025 i l’exercici anterior.
