Tarragona reviu aquest dijous el Convivium, un banquet de l’antiga Mediterrània. En el marc de la Tàrraco Viva, la cita gastronòmica tindrà lloc a dos quarts de nou del vespre a l’amfiteatre, que repeteix com a ubicació idíl·lica després de l’èxit de l’any passat.
Hi participarà un centenar de comensals que podran tastar plats diversos amb ingredients que en molts casos ja eren presents a la cuina de 2.000 anys enrere. En aquest espectacle, hi formaran part quatre restaurants, una pastisseria, un forn i cinc cellers tarragonins.
El Convivium l’organitza l’associació Tàrraco a Taula. El president de l’entitat, que engloba 12 restaurants de la ciutat, Moha Quach ha explicat que les entrades per a l’esdeveniment gastronòmic ja estan esgotades.
QUACH CONVIVIUM 15-05-24
Cada establiment oferirà dos plats, tot plegat maridat amb vins de la DO Tarragona. També hi prendrà part Joseba Cruz, cuiner nòmada que crea receptes a partir de recursos naturals.
L’objectiu del Convivium és conèixer com menjaven els romans, quina era la seva manera de cuinar, quins protocols establerts seguien i quines diferències hi havia entre els àpats de les diferents classes socials així com explorar els orígens de la cuina de l’antiga Mediterrània.
Més notícies:
- Viñuales apel·la a una “Catalunya orgullosa del que és i, alhora, capaç de continuar canviant”
- Les arrels catalano-xilenes es donen la mà en l’homenatge i l’ofrena floral a Salvador Allende
- Mor una dona de 27 anys en un accident a l’N-340 a Altafulla
- Tot a punt per celebrar la 7a edició del Mercat de Nit aquest dissabte
- Una experiència immersiva permet endinsar-se al patrimoni marítim al Moll de Costa
