La Petxina daurada dels periodistes tarragonins és per
Xavier Graset.
El periodista de Vila-seca serà distingit amb la Petxina Daurada que atorga la junta de la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya.
Enguany se celebra la vint-i-quatrena edició de la Festa de les Petxines de la Informació, aquest divendres, 10 de juliol a dos quarts de nou del vespre als jardins del Teatre Metropol de Tarragona.
La Petxina Daurada és un reconeixement a la trajectòria
professional i l’experiència d’un periodista.
Xavier Graset, director i presentador a Catalunya Ràdio de L’Oracle i Premi Nacional de Comunicació 2015 rebrà el reconeixement. Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona, Graset es va formar a la premsa comarcal de Tarragona, a mitjans com la revista del seu poble, El Pont de Fusta. Ha col·laborat en setmanaris com El Temps, i en diaris com El Periódico de Catalunya, La Vanguardia, Metro, El Punt Avui i Nació Digital. També ha treballat a TV3 i a Canal Reus, i des del 1987 forma part de Catalunya Ràdio.
Divendres, durant la festa, els col·legiats votaran in situ la Petxina Oberta, que reconeix la font informativa que ha atès amb rigor, diligència i efectivitat els requeriments dels periodistes. També s’atorgarà la Petxina Tancada
a la font informativa que, pel seu hermetisme, ha dificultat la feina dels mitjans de comunicació.

