Aquest dijous, el govern central ha d’aprovar la mesura en un Consell de Ministres Extraordinari. Hi destinarà un total de 400 milions d’euros i s’adreçarà als desocupats que hagin esgotat l’atur i no ingressin més de 468 euros al mes. Això és el 75% del salari mínim. A canvi, els perceptors d’aquesta renda hauran d’assumir el compromís de participar en cursos de formació i ocupació. Les ajudes es començaran a cobrar al setembre. Els sindicats valoren positivament la mesura però coincideixen en reclamar la implicació de la Generalitat. Creuen que el govern català hauria d’aportar uns 140 euros per arribar als 560 euros de subsidi, el mínim amb què, a parer seu, pot sobreviure una família.Jordi Salvador és el secretari general de la UGT a Tarragona. Per la seva banda, des de CCOO recorden que el govern central encara no ha previst res per les persones que mai han cobrat prestació. Ho explica Jaume Pros, secretari general de CCOO a Tarragona. La Generalitat estudia complementar aquestes ajudes tot i que encara no s’ha concretat els diners que hi aportarà.Al conjunt de Catalunya, unes 100 mil persones es podran beneficiar de la mesura, un 20% dels treballadors que es troben a l’atur.
10 mil tarragonins aturats es beneficiaran de les ajudes de 420 euros de l’Estat
