Més de 1.800 alumnes de Tarragona es converteixen en emprenedors socials amb el Concurs Escolar de l’ONCE i la seva Fundació.
A la demarcació hi participen 30 centres educatius.
Enguany, el certamen convida els alumnes d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Educació Especial a treballar sobre el concepte d’economia social.
Els nens, nenes i joves participants han d’imaginar nous models d’empresa social i convertir-los en realitat.
Els alumnes han de crear la portada d’un diari basant-se en termes com la igualtat, la inserció laboral i les persones amb discapacitat.
per primer cop també hi participen estudiants de Formació Professional i Batxillerat. Aquests hauran d’idear un projecte d’empresa basat en els principis de l’Economia Social.
A banda de l’ajuda dels professors, els nois rebran xerrades d’experts i faran visites a companyies compromeses amb la Responsabilitat Social i a centres especials d’ocupació.
Sota el lema ‘Persones que pensen en persones. ONCE: una altra forma de fer ‘, el concurs vol sensibilitzar
sobre la importància de la igualtat d’oportunitats entre persones amb i sense discapacitat.
A Catalunya, més de 12.000 escolars ja participen al projecte.
Els centres tenen fins al 16 de març per inscriure’s i presentar les seves propostes de treball.
