35 joieries de Tarragona han patit algun tipus de delicte durant aquest 2015. És més del doble que l’any 2014, quan la xifra va ser de 16 robatoris.

A nivell de Catalunya, el sector de la joieria i rellotgeria va patir el 2015 un total de 121 furts i estafes, un 48% més que el 2014, quan es van cometre 82 delictes d’aquest tipus.

Tot plegat són dades de l’informe del Col·legi Oficial de Joiers, d’Orfebres, de Rellotgers i Gemmòlegs de Catalunya.

A la demarcació s’han registrat 28 casos d’estafes i furts 6 robatoris amb força.

En canvi, els atracaments i robatoris amb violència i intimidació, els que més alarmen el sector, continuen baixant. A Tarragona només se n’ha produït 1 aquest 2015.

No s’ha `produït, per contra, cap atac a representants i transportistes a la demarcació.

Pel que fa a l’informe econòmic, el sector va facturar 331 MEUR a preus de venda al públic el 2015, un 7% més que el 2014, quan havia remuntat un 1%.