Tarragona ha inaugura aquest dimecres els actes commemoratius dels 400 anys del Quixot d’Avellaneda, que es va publicar a la ciutat el 1614. Ahir es feien conferències al campus Catalunya de la URV, amb experts de les Universitats de Castella-La Manxa i de Huelva. També hi ha una exposició a la casa de les Lletres, a l’antic Ajuntament. Es vol reivindicar un fet, considerat pels estudiosos com un dels més importants de la història cultural tarragonina. La publicació apòcrifa d’Avellaneda va condicionar que el propi Cervantes accelerés la publicació de la segona part del Quixot, una de les obres més importants de la literatura universal. Els actes, els organitza l’Ajuntament, a través de la Casa de les Lletres, i el Departament de Filologies Romàniques de la URV.

Tarragona Ràdio se suma avui als actes commemoratius amb un programa en directe, la Casa de les Lletres, de 12h a 13.30h.

El actes es tanquen el 3 de desembre, amb una conferència a la sala d’actes de l’ajuntament a càrrec d’Eloy Hernández, de l’Arqueològica. Oferirà una visió del Quixot d’Avellaneda des del punt de vista bibliogràfic. 

400 anys del Quixot dâ??Avellaneda, publicat a Tarragona l’any 1614