L’Ajuntament de Tarragona ha tret a licitació les obres per a la restauració ambiental del camí de ronda GR-92. En concret, la part compresa entre el Fortí de la Reina i el Parc dels Cossis. La intervenció forma part del projecte entre blau i verd del pla de sostenibilitat turística en destí 2022 del Pla de recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europa amb Fons Next GenerationEU.
Concretament aquesta actuació pretén arranjar el camí de ronda, en un tram on la continuïtat pels vianants és complicada ara mateix. D’aquesta manera es podrà anar de la platja del Miracle a l’Arrabassada d’una forma més segura.
Els principals treballs a realitzar consistiran en l’enderroc d’estructures obsoletes a la zona, l’eliminació de peus caiguts existents, la desbrossada de vegetació arbustiva densa, l’eliminació de plantes exòtiques invasores, la delimitació de parts del camí amb tanca de fusta, la instal·lació d’escales o plataforma de fusta i passamans, un mirador panoràmic i finalment la senyalització del camí i la plantació d’herbàcies i arbustives en massa. Ho explica Guillermo García de Castro, conseller de Medi Ambient.
La redacció del projecte executiu, direcció d’obra i coordinació de seguretat i salut es va adjudicar a l’empresa Casa dels Ocells. La durada estimada dels treballs és de 4 mesos, i el pressupost ascendeix a 189.333,47€ Iva inclòs.
- Los Glosters en concert a La Capsa de Música aquest Divendres
- RallyRACC 2025: 60è aniversari amb un traçat mixt que eleva el desafiament
- Eduard Escolà: “La creació del Parc Natural de les Muntanyes de Prades és irrisori”
- L’Estat estudia com millorar els trams inundables de l’AP-7 i l’N-340 al seu pas per l’Ebre
- Repsol subministrarà metanol renovable produït a l’Ecoplanta de Tarragona a partir de 2029