La Fundació Abertis està treballant en un projecte de restauració i museïtzació de la pedrera del Mèdol. Aquesta cantera d’època romana es troba en terrenys que són de la concessionària de l’autopista. Per aquest motiu és la pròpia empresa qui ha decidit dignificar aquest espai declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. El projecte es troba encara en una fase molt incipient i es finançarà gràcies a l’1% cultural del pressupost d’ampliació de l’autopista a tres carrils. Els tècnics de la Fundació Abertis ja han realitzat algunes visites a l’espai. Ara tot just s’està començant a definir què s’hi farà. Es parla de millorar els accessos, la senyalització, fer-hi arribar llum i aigua, i, fins i tot, la creació d’un centre d’interpretació de la pedrera. La tinent d’alcalde de Patrimoni, Rosa Rossell, ha explicat que l’Ajuntament dóna suport a la iniciativa de la Fundació Abertis. El projecte que redacti la Fundació Abertis haurà de rebre el vist-i-plau de l’Ajuntament i també dels departaments de Cultura i Medi Ambient de la Generalitat. D’altra banda, la tinent d’alcalde de Patrimoni ha explicat que ja s’està netejant la zona del Mèdol cremada aquest estiu. L’incendi va posar al descobert nous fronts d’extracció de la pedrera romana.
