Espanya i Portugal han tancat un acord polític amb la Comissió Europea per limitar el preu del gas a una mitjana de 50 euros el Mwh. Ho han anunciat la vicepresidenta tercera del govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, i el seu homòleg portuguès, José Duarte, en una roda de premsa després de la reunió en què s’ha tancat l’acord amb l’executiu europeu.
El pacte polític preveu que el mecanisme estigui en vigor els pròxims 12 mesos i que el preu inicial del gas se situï en 40 euros. La ministra ha explicat que és important tenir un mecanisme contra la volatilitat dels preus.
Segons ha dit Ribera, encara queden algunes qüestions que s’han de tancar, però ha apuntat que la mesura es podria “materialitzar” en la factura de l’electricitat del maig.
Més notícies:
- Maria Mercè Martorell: ‘Puente i Paneque han de dimitir per incompetència’
- Covestro renova el compromís amb el Nàstic
- Planellas: “Els discursos d’odi són inacceptables”, i el populisme utilitza un “evangeli a la carta”
- La Guàrdia Urbana deté un jove a Bonavista i li intervé 10 grams de Tussi
- Un POUM per garantir la seguretat dels tarragonins
