Adif ha licitat el contracte d’obres per a l’eliminació de dos passos a nivell situats al terme municipal de la Canonja (Tarragona), amb un pressupost de 5.472.329,34 euros (IVA inclòs). Mitjançant aquesta actuació, que té un termini d’execució estimat de 12 mesos, s’incrementaran de manera significativa les condicions de seguretat, tant per als vehicles i els ciutadans com per a la circulació de trens.
El projecte es divideix en dues actuacions, la primera d’elles per a l’eliminació del pas a nivell situat al punt quilomètric 269/872 de la línia València-Tarragona. Per a la seva supressió, es construirà una passarel·la de vianants per donar continuïtat a Camí del Rourell a la cruïlla amb la via del ferrocarril. L’estructura tindrà una longitud de 257 m i una amplada total de 2,50 m.
Com actuació complementària i amb la finalitat de donar permeabilitat transversal al parc mòbil dels Bombers de la Generalitat, es construirà un vial d’accés al pont de l’AEQT i es realitzarà el condicionament d’un tram de camí, tots dos dins de les instal·lacions de BASF.
La segona actuació permetrà suprimir el pas a nivell de la línia Lleida-Reus-Tarragona. Per a això, s’executarà un pas superior, tant per al trànsit rodat com per als vianants, situat a 43 m del pas a nivell.