El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Vila-seca i Salou, per un valor de 15,8 MEUR (sense IVA). D’aquesta manera, el Govern avança en una actuació “estratègica per a la descarbonització del país”, ha ressaltat la consellera, Sílvia Paneque. Els treballs començaran aquest setembre i tindran un termini d’execució de 20 mesos.

En concret, els treballs que ara s’adjudiquen abastaran l’àmbit de l’antic corredor ferroviari i en terrenys adjacents als vials, entre Cambrils centre i Vila-seca Universitat, a fi d’executar les primeres tasques de moviment de terres, desviament de serveis i estructures, entre les quals la més singular serà un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.

D’altra banda, durant aquest any, el Departament licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028. Parlem d’un tram de 14 quilòmetres, amb 14 estacions i tres intercanviadors.

En paral·lel, la Generalitat també avança en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.