Alemanya ha canviat d’opinió a última hora i bloqueja ara la decisió de prohibir la venda de cotxes de gasolina i dièsel a la Unió Europea a partir del 2035, segons han confirmat fonts diplomàtiques. Tal com ha informat aquest divendres la presidència sueca del Consell, els ambaixadors dels diferents estats membres han decidit posposar la ratificació de la proposta, que s’havia de concretar el pròxim dimarts 7 de març.
Berlín considera que la proposició s’ha de flexibilitzar i exigeix garanties perquè es permeti la venda de motors que funcionin amb combustibles ecològics -els e-fuels-, una de les grans apostes de la indústria automobilística alemanya per evitar que l’electrificació tingui greus conseqüències per a l’economia del país.
Més notícies:
- Ja està obert el termini per sol·licitar una parada per Sant Jordi
- Els docents estan cridats a la vaga aquesta setmana per exigir millores davant d’un acord “insuficient” amb CCOO i UGT
- La primera fase del tramvia del Camp de Tarragona que connecta Cambrils amb Vila-seca s’enllestirà a finals de 2029
- Illa lamenta que Vox i AC no acudissin a la cimera per la guerra a l’Orient Mitjà: “Denigren les institucions”
- David Lucas Parrón: “Tarragona és un bon exemple en política d’habitatge assequible i col·laboració entre administracions”

