Els alumnes i professors tarragonins de segon de batxillerat s’estan adaptant a la nova realitat generada per la crisi del coronavirus per preparar els exàmens de selectivitat, que s’han endarrerit fins a principis de juliol. En declaracions a l’ACN, asseguren que les eines digitals són una bona alternativa durant el confinament, però que no són tan efectives com les classes presencials. Zoom, Skype, Moodle o WhatsApp són algunes de les aplicacions que utilitzen per fer classes virtuals i enllestir el temari del curs.

Roberto Fernández, professor de física i química al Col·legi Teresianes de Tarragona, es mostra “gratament sorprès” amb la facilitat que els alumnes s’han adaptat a la nova realitat.

Una de les seves alumnes, Helena Pineda, diu que no noten molta diferència entre el sistema online i presencial.

Per Marina Virgili, alumna de l’institut  Pons d’Icart, els nervis han anat decreixent els darrers dies, a mesura que ha vist que bona part del temari ja el tenien pràcticament enllestit, especialment el de llengües.

Joan Farré, tutor d’una classe de segon de batxillerat de l’Escola Joan XXIII de Bonavista, explica que al centre els mestres han optat per diferents fórmules per transmetre el temari. Classes virtuals, gravar videotutorials, enregistrar àudios i difondre’ls per WhatsApp o fins i tot trobades per Zoom per respondre dubtes de manera conjunta entre tota la classe. Jordi Satorra, director de l’institut Martí i Franquès creu que el fet de veure un professor, encara que sigui per ordinador, tranquil·litza i ajuda a entendre les coses. Ara, té clar que les classes bones són les presencials; la resta és intentar cobrir l’expedient.

Un dels alumnes de l’Escola Joan XXIII, Jordi Martínez, troba que les diferències entre els dos sistemes són evidents. Pensa que el contacte directe ajuda molt.

La selectivitat es farà entre el 7 i el 9 de juliol i el curs de segon de batxillerat està previst que s’acabi el 6 de maig. Aquest dijous a les 9h, Tarragona Ràdio entrevista la rectora, Maria José Figueras. Entre d’altres temes, explicarà la previsió de cara a les proves d’accés a la Universitat.

Etiquetat: