L’arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas, ha secularitzat un sacerdot de l’arxidiòcesi després que un procés penal canònic l’hagi declarat culpable d’haver comès abusos sexuals contra un menor a principis dels anys noranta a Reus. Així, el capellà no podrà celebrar misses, confessar, casar, ni administrar d’altres sagraments i també se li ha imposat una multa econòmica en reparació dels danys causats.
Segons informa l’Arquebisbat, la decisió ha estat presa arran del procés penal canònic, que es va iniciar el febrer de 2024. L’arquebisbe va tenir coneixement dels fets el setembre de 2022 i es va obrir una investigació. Tot i la prescripció dels fets ocorreguts ara fa tres dècades, Joan Planellas va considerar necessari demanar a la Santa Seu que en derogués la prescripció.
Segons informa en un comunicat, durant tot aquest temps, l’Arquebisbat ha acompanyat la víctima i li ha donat el suport que li ha calgut. Ara, en concloure el procés, l’arquebisbe Planellas li ha tornat a demanar perdó –cosa que ha fet des del primer moment- en nom de l’Església, pels abusos que va patir.
«L’Arquebisbat de Tarragona renova el seu compromís amb la justícia, la transparència i la política de tolerància zero amb les situacions d’abús sexual. De la mateixa manera, referma la seva condemna davant tot abús sexual, de poder i de consciència, especialment quan hagi estat comès en l’àmbit de l’Església contra un o una menor, i convida a denunciar aquests fets a les autoritats civils i a l’Oficina de Prevenció i Protecció d’Abusos de l’Arquebisbat», conclou el comunicat.
- Més de 250 professionals sanitaris comparteixen bones pràctiques de seguretat en l’atenció de pacients
- El PP denuncia el retard en la represa de les obres de l’aparcament de l’Estació del Camp de Tarragona
- La Guàrdia Urbana immobilitza tres cotxes amb modificacions no homologades en un dispositiu a Les Gavarres
- El Govern planteja construir una nova estació de l’AVE: Tarragona-aeroport
- Els veïns de Tarragona-2 reclamen legalitzar i cedir l’ús de la “Caseta”

