L’Associació provincial que aplega els familiars d’infants que pateixen Trastorns per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat reclamen un unitat específica a Tarragona. Ara s’han de desplaçar a l’hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona pels diagnòstics i els tractament dels seus fills i filles. A la demarcació de Tarragona no hi ha cap unitat específica per tractar aquesta afectació neurològica, que pateix entre un 8% i un 12% de la població infantil i juvenil. Ho ha explicat Maria Jesús Tàpia, que és la presidenta de l’Associació APYDA de Tarragona. Tàpia alerta que aquests infants són molt intel·ligents i si no són tractats i se’ls potencia adequadament poden caure en l’exclusió social. Es per això que el proper dia 10 d’octubre, en col·laboració amb el departament d’Educació, començaran a impartir cursos adreçats al professorat. L’any passat hi van participar uns 800 professors.L’associació ha instal·lat aquest cap de setmana una taula informativa a la Rambla, on s’han inflat globus i s’han repartit samarretes, coincidint amb una setmana europea a favor dels que pateixen l’afectació. L’acte s’ha fet sota el lema: Jo estimo un TDAH, i tu?Al llarg del matí de dissabte es va llegir un manifest, que van lliurar al director dels Serveis Territorials de Salut a Tarragona, Joaquim Pallejà. Els actes es clouran el proper dijous amb la xerrada col·loqui, com puc ajudar el meu fill TDAH i tenir una bona dinàmica familiar.