El curs escolar comença amb uns 152.385 alumnes al Camp de Tarragona i Baix Penedès. Aquesta xifra aglutina els diferents ensenyaments d’infantil, primària, ESO, batxillerat, FP, de règim especial, centres d’adults i a distància. Les xifres d’alumnat del curs respecte l’any anterior es mantenen estables, amb un augment previst de prop d’un miler d’alumnes. Per tal de donar resposta a aquest increment, s’amplia la plantilla dels centres públics, amb 50 nous docents. Les principals novetats són l’estrena dels instituts escola Teresina Martorell, al Vendrell, i Montsant, a Cornudella del Montsant, el primer que es posa en marxa a Catalunya en una Zona Educativa Rural (ZER) de forma experimental. El primer institut escola de la ciutat va ser el centre Mediterrani de Camp Clar. 

Durant aquest estiu també s’ha iniciat un programa d’actuacions de millora en diferents centres públics que s’acabarà d’executar aquest any i que implica fins a 29 actuacions pressupostades en 2,36 milions d’euros. Al marge d’aquestes obres d’adequació, durant el curs 2019-2020 hi haurà una inversió de 12,25 milions d’euros per a la construcció de l’Escola l’Arrabassada, que ja està en marxa; l’ampliació de l’Institut Els Pallaresos i el nou Institut de Roda de Berà. Ho explica el responsable d’Educació al Camp de Tarragona, Jean Marc Segarra.

Enguany, tots els centres educatius implantaran el servei comunitari a 3r o 4t d’ESO. Això suposa que prop de 7.500 alumnes faran accions obligatòries de servei comunitari per tal que adquireixin els valors de la competència social i ciutadana.

En l’àmbit del plurilingüisme, es promouran a l’ESO estades d’immersió en llengua anglesa per 9.000 alumnes de tot Catalunya en centres d’alta complexitat i es fomentarà la mobilitat d’alumnat i els intercanvis educatius amb França. El col·legi Vedruna Sagrat Cor de Tarragona, que és un centre concertat, farà el currículum mixt batxibac, en llengua francesa.

Segarra destaca que la gran assignatura pendent és el Decret d’Inclusiva, que està pendent d’aprovar, per atendre als alumnes amb necessitats especials.

Durant aquest curs s’implementa el CRITC, el Centre de Recerca, Innovació i Transferència de Coneixement de Tarragona, que vol ser un referent pel que fa a la formació dual arreu del país. En referència a aquest centre, el responsable d’Educació al Camp de Tarragona, explica que el projecte arrenca amb els cinc grans instituts de Tarragona: Cal·lípolis, Pere Martell, Vidal i Barraquer, Comte de Rius i el Centre d’Innovació i Formació Ocupacional de Tarragona (CIFO), i amb la voluntat d’anar afegint altres centres.

Etiquetat: