Aquest divendres começaran les obres per extreure els més de 700.000 tones de llots tòxics del fons del pantà de Flix.S’iniciaran, tot i l’oposició que han manifestat alcaldes de municipis riu avall perquè encara no se’ls garanteix l’abastament en cas d’accident. L’ajuntament de Miravet, per exemple, posarà el cas en mans de la Fiscalia de Medi Ambient perquè investigui si l’inici de l’extracció pot suposar un perill per a la salut de les persones que habiten al poble. En una situació similar es trobarien cinc municipis més de la comarca: Móra d’Ebre, Ginestar, Vinebre, Ascó i Pinell de Brai. Per la seva banda, el govern espanyol, el català i l’Ajuntament han celebrat l’inici imminent dels treballs, que s’han d’allargar durant gairebé dos anys i costaran 165 milions d’euros. Federico Ramos, secretari d’Estat de Medi Ambient, ha visitat avui la zona. Creu que s’han adoptat totes les mesures perquè el risc no existeixi. Ha assegurat que hi ha totes les garanties d’abastament als municipis zona i ha recordat que s’ha construït una barrera d’aïllament i que l’operació constitueix una “oportunitat” a tots els nivells.