Els alumnes i les instal·lacions han augmentat per les Proves d’Accés a la Universitat d’aquest 2020 a Tarragona. A les comarques del territori s’han registrat 3.749 estudiants, 500 més que l’any passat, on es van registrar 3.119. Els espais utilitzats per fer els exàmens també han crescut. A més dels centres universitaris, s’ha passat d’utilitzar 5 instituts a fer servir 15. En totes les aules es respecten les distàncies i mesures de seguretat.
Fins aquest any, des de l’organització de les proves de Selectivitat a Tarragona s’ha treballat amb 5 instituts, juntament amb els centres universitaris. Pel creixement del nombre d’estudiants inscrits i la situació sanitària, enguany s’han utilitzat 15 instituts. Ho explica el coordinador de les PAU a Tarragona, Antoni Garcia.
El creixement d’instal·lacions està directament relacionat amb la situació de la COVID-19. S’han de deixar les distàncies, fet que provoca un menor nombre d’alumnes per aules i la necessitat d’utilitzar-ne més. Però aquest no és l’únic motiu. El creixement demogràfic que va començar l’any 2002 ha provocat que hi hagi més estudiants matriculats. Per Garcia, no només aquest creixement ha provocat l’augment d’estudiants, sinó que els centres de secundària han facilitat l’aprovat.
La URV ha anat més enllà de les normes de seguretat. L’estipulat és que la distància ha de ser d’1,5 metres, però a la Universitat han volgut deixar 2 metres. Estan a un quart de la seva ocupació i als instituts es posen entre 10 o 12 en aules de 50 metres quadrats.
Les notes de la Selectivitat es podran consultar el dia 27 de juliol.