El sector del transport ha viscut una situació de molta ‘bipolaritat’ a conseqüència de la pandèmia i en funció de l’especialitat.

La crisi sanitària ha estat una catàstrofe pels autocars de passatgers, amb una paràlisi absoluta pel que fa a les línies, les escoles i els turistes.

Altres xofers han vist com l’activitat es reduïa d’acord amb la disminució de la demanda de certs productes que traslladaven els camions.

Els transportistes que han hagut de portar proveïments essencials com l’alimentació no han deixat de treballar tot i que les primeres setmanes de l’estat d’alarma han hagut de fer front a unes condicions ‘terribles’ en quant a la protecció i la seguretat. Amb aquestes paraules ho ha definit, en una entrevista a Tarragona Ràdio, el director gerent de la FEAT, Josep Lluís Aymat. Confessa que no li hauria estranyat que alguns s’haguessin plantat en veure que no disposaven de mesures adients i a més, es trobaven estacions i àrees de servei tancades.

Aymat explica que han demostrat la seva professionalitat i que són essencials per a la societat. El representant de la FEAT relata com el sector ha viscut situacions diferents segons el tipus de transport. 

Aymat ha aprofitat per exigir que els transportistes no assumeixen la feina de càrrega i descàrrega. Destaca que aquest treball ha d’anar càrrec del client.

Assegura que l’increment de treball del transport anirà augmentat a mesura que l’activitat es reactivi.