Una barra de pa virtual per una de real.Aquest és el propòsit de la campanya impulsada per Ilustrum en col·laboració amb Intermon Oxfam. Es tracta del joc social de col·leccionisme on-line de gran èxit arreu del món i que està liderat per l’empresa creada pel jove tarragoní Albert Abelló. La campanya pren el nom Â?Per una barra de paÂ? i ja està en marxa des de la setmana passada, de moment, amb una gran acollida. El funcionament és senzill: tots aquells que completin la col·lecció dedicada a la història del pa, amb 68 cromos, obtindran una barra de pa virtual que l’organització bescanviarà pel cost d’una de veritat. Totes les que se n’obtinguin es lliuraran a Intermon Oxfam de manera que com més participants tingui Ilustrum, més recursos es podran destinar a projectes solidaris.Albert Abelló ha explicat a Tarragona Ràdio que no s’han fixat una data de finalització de la campanya però que la voluntat és superar les 40.000 barres de pa. A través de la pàgina web www.porunabarradepan.com, els usuaris poden registrar-se, participar i seguir l’evolució de la campanya dia a dia en el comptador de barres de pa interactiu. La campanya ja ha despertat les simpaties d’artistes, professionals i empreses que també han volgut aportar el seu granet de sorra. Entre els artistes que han col·laborat, destaquen noms com Love of Lesbian, La Oreja de Van Gogh o Delafé y las flores azules.