Ernest Benach aposta per una renovació a fons de persones, idees i de l’estructura d’Esquerra Republicana de Catalunya.L’expresident del Parlament assegura que el partit s’ha de reinventar completament si vol tornar a aixecar el cap després de la desfeta electoral del 28 de novembre.En una entrevista a Tarragona Ràdio, el polític reusenc situa en el congrés nacional de 2008 l’inici de la davallada progressiva dels republicans, que els ha portat a la situació actual. I és que la disputa entre Benach i Puigcercós per la presidència del partit va posar al descobert unes discrepàncies que no han sabut corregir.Ara, l’expresident del Parlament, que abandona la primera línia de la política i ha renunciat al seu escó, aposta per una renovació total a ERC. Diu que és el moment de donar l’alternativa a gent jove no contaminada per les batalles internes.En clau local, Benach afirma que, a Tarragona, ja s’ha iniciat aquesta renovació a la qual apel·la, amb la seva marxa i donant pes al tarragoní Sergi de los Rios. Confia, a més que, a la ciutat, ERC farà un bon paper a les eleccions municipals.El reusenc, però, no ha desvetllat encara a què es dedicarà a partir d’ara. Només que escriurà un llibre sobre els 7 anys que ha presidit la cambra catalana.
