El Consell Comarcal del Tarragonès i la Generalitat impulsen una campanya de prevenció de la grip a les escoles.La campanya arribarà a tots els centres educatius de primària i secundària amb l’objectiu d’informar els alumnes sobre les mesures a seguir per evitar el contagi. També s’informarà de la grip A, tot recordant que els símptomes i efectes són els mateixos que la grip estacional.La campanya s’adreça als alumnes dels 3 als 16 anys. S’ha preparat diferent material didàctic. El principal producte és un DVD on es relata, de forma amena, els hàbits higiènics que cal adoptar per frenar la proliferació del virus.Per exemple, s’explica la necessitat d’utilitzar mocadors de paper a l’esternudar o tossir, rentar-se les mans amb sabó amb certa freqüència i mantenir netes les aules. La campanya compta amb l’assessorament del servei de medicina intensiva de l’hospital Joan XXIII.El seu responsable, Jordi Rello, recorda que els infants són un col·lectiu altament transmissor de la malaltia. Pels més menuts s’ha preparat una sèrie de jocs i manualitats per treballar a les aules.
