Catalonia Sacra presentarà l’agenda d’activitats del 2023 a Tarragona. Serà en un acte aquest dijous a la reoberta Capella de Santa Tecla. Es donaran a conèixer més d’una trentena d’activitats que fins al novembre es faran en 15 comarques de Catalunya i una a la Comunitat Valenciana.
Tarragona pren el relleu de Girona i acollirà l’anunci de la nova programació d’enguany que proposen els departaments de Patrimoni Cultural dels deu bisbats amb seu a Catalunya. En el claustre del Centre Tarraconense El Seminari es donaran a conèixer aquestes activitats de difusió del patrimoni, que de nou visitarà catedrals, esglésies, ermites o alguns elements particulars que les conformen. Durant l’acte, Magda Gassó, que fins fa uns mesos ha estat la cap del Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles de la Generalitat, farà una reflexió sobre el paper vertebrador del Patrimoni Cultural de l’Església.
L’acte començarà a les 11.30 h amb una visita guiada pel doctor Andreu Muñoz a la Capella de Santa Tecla la Vella, que s’acaba de rehabilitar. El mateix Muñoz ha remarcat a Tarragona Ràdio la importància de la recuperació d’aquesta capella.
L’arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas, el bisbe de Lleida i el president del Secretariat Interdiocesà de Custòdia i Promoció de l’Art Sacre (SICPAS), òrgan impulsor de Catalonia Sacra, Salvador Giménez, presidiran la presentació de l’onzena edició d’aquesta agenda que ofereix activitats arreu del territori.
Més notícies:
- El temporal de pluja deixa més de 56 litres a la ciutat de Tarragona
- La firma de l’acord comercial entre la Unió Europea i MERCOSUR se segella aquest dissabte
- Una recerca de la URV analitza com el canvi climàtic pot impactar l’activitat castellera
- Joventut presenta una programació carregada de cultura, lleure i activitats educatives
- Cristóbal Parralo: “Hi ha equip per treballar, lluitar i mirar cap a dalt”
