CCOO denuncia persecució sindical a IQOXE mentre que l’empresa nega els fets. Segons apunta en un comunicat el sindicat, la direcció d’IQOXE ha acomiadat
el president del comitè d’empresa, que a més és delegat de CCOO. Un fet que, segons el sindicat, és un nou cas flagrant de persecució sindical contra la representació de CCOO a l’empresa per la seva contínua tasca de denúncia dels incompliments en matèria de seguretat i de defensa de les condicions laborals del conjunt de la plantilla. CCOO exigeix a la direcció d’IQOXE la seva readmissió immediata. CCOO també exigeix a l’Administració que prengui mesures contundents. El sindicat recorda que no és el primer cop que la direcció d’IQOXE acomiada injustificadament el president del comitè d’empresa. Ja ho va fer al març del 2023, quan va aplicar un acomiadament disciplinari a Fran Pizarro que llavors n’era el president i va tenir un paper destacat després de l’accident d’IQOXE en la reivindicació per la seguretat no només a les instal·lacions de l’empresa sinó també al polígon petroquímic de Tarragona.
Per la seva banda, l’empresa nega l’acusació en un comunicat i argumenta que a IQOXE mai no s’haempleat la persecució sindical contra ningú. Des d’IQOXE defensen que la persona acomiadada va cometre una falta considerada com a greu per l’empresa i se li va obrir el procediment establert en el reglament vigent.
Així, el treballador va ser informat de l’obertura d’un expedient sancionador i se li va donar audiència perquè pogués presentar les al·legacions que estimés oportunes.
L’empresa defensa que l’empleat va fer ús d’aquest dret i va realitzar unes al·legacions que, fins i tot, admetien el fet del qual era acusat. En conseqüència, l’empresa va aplicar el règim disciplinari i va procedir al seu acomiadament.
IQOXE apunta que aquesta resolució de l’expedient no té
res a veure amb la tasca sindical de l’empleat.