CCOO demana més freqüències i abaratir preus a l’Avant entre Lleida-Tarragona-Barcelona. Des del sindicat denuncien el greuge comparatiu, ja que entre Barcelona i Girona s’ofereixen 15 viatges diaris per sentit, quan en aquesta línia són només 7 en dies laborables. A la vegada, Comissions proposa reduir les tarifes dels serveis Avant entre Lleida i Barcelona, dels 31,50 euros actuals de la tarifa mitjana, als 20,10 euros. Seria una tarifa similar a la dels serveis de Mitjana Distància que no discorren per la línia d’alta velocitat. El sindicat ha presentat aquest dilluns un informe sobre el servei ferroviari.

Segons l’estudi, la xarxa ferroviària de Rodalies va registrar un total de 19.352 incidències en el servei durant l’any 2018, unes 600 més respecte a les del 2017 i més de 3.000 si es compara amb les dades de 2016. El sindicat atribueix la situació de Rodalies a la manca d’inversió que acumula la xarxa des de fa anys.

El secretari estatal d’Organització Institucional del Sector Ferroviari de CCOO, Rafael García, reclama més recursos per a la xarxa de Rodalies ja que la majoria de la inversió se l’emporta l’alta velocitat.

CCOO també defensa que totes les freqüències d’Avant que proposa el sindicat tinguin la consideració d’Obligacions de Servei Públic (OSP) i la necessitat d’adequar les places que s’ofereixen i els combois en que es presta el servei en funció de la demanda existent.

Etiquetat: