El Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports ha aprovat aquest dijous la proposta de Reglament del Servei de Transport de l’Autobús Urbà. Es tracta d’un document tècnic enriquit després de les aportacions del Consell de la Mobilitat.
Entre les normes que es regulen, hi ha la cessió dels espais o seients a persones amb mobilitat reduïda, a la gent gran, les dones embarassades o les persones amb nadons als braços.
És només un dels deures del viatger que es regula en el document, on també s’estableix, per exemple, les sancions per a viatjar sense bitllet, que seran de 200 euros i, el doble, 400 euros, en cas de reincidència. La multa pot arribar als 500 euros, i ja es considera greu, per causar destrosses o fer malbé elements del vehicle.
Entre d’altres qüestions, el reglament regula aspectes com si es pot menjar o beure dins el bus, a quina edat pot viatjar sol un menor, si es poden portar animals de companyia, on es deixa clar que els gossos pigall d’assistència són una excepció i poden anar amb la persona que guien. També, quin equipatge de mà està permès pujar al vehicle, si es pot portar una bicicleta.
La presidenta de l’EMT, Begoña Floria, ha agraït la significativa participació i implicació d’entitats ciutadanes en aquest procés, que ha qualificat de “molt positiva”. Segons Floria, “ha permès tenir aportacions des de molts i diferents àmbits de la societat i enriquir, així, la proposta inicial”.
El document recull les conclusions de les dues jornades de debat que es van realitzar els dies 26 de setembre i el passat 17 d’octubre. Durant aquestes dues trobades es va deliberar sobre la normativa que ha d’establir drets i deures dels viatgers en el autobús urbà.
Després del període d’al·legacions i el debat de l’última jornada, on es va donar resposta a les diferents al·legacions presentades, el document inicia el tràmit administratiu per ser aprovat pel ple municipal.
El Consell de Mobilitat
És una plataforma de trobada i un instrument que estableix relació entre l’administració municipal, les empreses, les entitats i la ciutadania de Tarragona, en el debat i la presa de decisions en matèria de mobilitat.
En aquest procés han participat representants del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), de Ciutadans, de la Universitat Rovira i Virgili (URV), del Grup municipal d’Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida i Alternativa (ICV-EUiA-E), de Convergència i Unió (CiU), del Partit Popular (PP), de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), de Comissions Obreres (CCOO) de Catalunya, de la Federació d’Associacions de Veïns de Tarragona, de la Cambra de Comerç de Tarragona, de la Coordinadora d’Entitats de Tarragona, de l’Autoritat Portuària de Tarragona, del Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona, de la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA), del Montepío de Conductors “Germanor” de Tarragona, de Tarragona Sense Barreres i de la Unió General de Treballadors (UGT), així com persones particulars amb interès en la mobilitat.