Les associacions de comerciants de la ciutat reclamen a l’equip de govern que mantingui les ajudes al sector i que s’impliqui més en la seva promoció.Els representants de les principals entitats coincideixen en la necessitat d’impulsar més campanyes per donar a conèixer l’oferta comercial de Tarragona, especialment en aquests temps de crisi. I és que, segons els seus càlculs, les vendes a les botigues de proximitat han caigut un 30% de mitjana aquest 2011, arribant al 40 i al 50% en determinats àmbits de negoci.Ã?s per això que critiquen la reducció de les ajudes que els atorga l’ajuntament via pressupostos, i que és de 100 mil euros l’any.En declaracions a Tarragona Ràdio, el president de la Federació d’Unions de Botiguers de Tarragona, Eduard Mañas, demana al consistori que aposti clarament pel comerç. Posa com a exemple els models d’èxit de Barcelona i Girona pel que fa a la promoció del sector.El president del centre comercial la T de Tarragona, Joan Blàzquez, diu també que cal reforçar un sector generador de llocs de treball. Aposta perquè les associacions comercials de la ciutat s’uneixin en una de sola per guanyar en projecció. Segons els comerciants, el sector hauria de rebre un tracte preferencial, comparat al turisme.

