Els presidents dels ports de Tarragona, Barcelona, València, Marsella, Anvers i Roterdam, clamen a Brussel·les pel Corredor Mediterrani. Aquest dimecres han participat a la conferència Â?Trens llargs i pesats, el camí per a la competitivitat del transport ferroviari de mercaderies europeuÂ?.L’acte, organitzat per FERRMED, també ha aplegat eurodiputats i representants de la Comissió Europea, el Comitè de les Regions o els governs belga i català.Els estudis d’aquest lobby demostren que l’únic camí per millorar la competitivitat a la UE, tot reduint les despeses logístiques, és l’ús de trens de fins a 1.500 metres de llarg i d’entre 3.600 i 5.000 tones de pes. Són combois amb gàlibs de càrrega UIC, que suporten més de 22 tones i mitja de pes de mercaderies per eix. Aquests estàndards que reivindica FERRMED tenen també un impacte molt favorable des del punt de vista mediambiental.Es defensa que aquests trens circulin en alguns corredors de la futura xarxa central transeuropea, que l’Eurocambra ha d’aprovar en els propers mesos. Aquests trens de mercaderies d’un quilòmetre i mig són el doble de llargs que els de 750 metres que preveu la Comissió Europea i FERRMED proposa que almenys puguin circular en alguns dels corredors.Posen com a exemple els trens russos, que poden portar quatre o cinc vegades més pes que un tren europeu de mercaderies.En la conferència també participen alts executius de les multinacionals BASF, SEAT-Volkswagen i ARCELOR-MITTAL i directius d’operadors ferroviaris com l’alemany DB, l’italià Ferrovie dello Stato, el polonès PKP-PLK, el rus RZD o Ferrocarrils de la Generalitat.
Clam internacional pel corredor mediterrani al Parlament Europeu
