Els pagesos no podran encendre foc en terreny forestal des d’aquest divendres i fins el 15 d’octubre. Així ho estableix el departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.L’objectiu és prevenir els incendis forestals. Durant aquest període, el risc augmenta degut a les condicions meteorològiques i a l’elevat nombre de persones que volen fer cremes. La norma regula que en els terrenys forestals i en la franja de 500 metres que els envolta, no es pot fer foc, sigui quina sigui la seva finalitat. En concret, no es poden cremar restes de poda, d’aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria, ni tampoc marges pròxims a zones forestals sense una autorització expressa. Tampoc no es poden fer focs d’esbarjo ni relacionats amb l’apicultura. En les àrees recreatives i d’acampada i en les parcel·les de les urbanitzacions, només es podrà fer foc si s’utilitzen barbacoes d’obra amb mataguspires. Els pagesos de la demarcació de Tarragonaes podran acollir al a modalitat de permís de cremes col·lectives.
