Aquest dilluns al matí s’ha començat a instal·lar la bastida que cobrirà la façana del Palau Municipal per a l’inici d’obres de restauració del coronament de les cobertes i les estàtues. És a dir, s’actuarà a la balustrada que culmina la silueta de l’edifici. La duració total de les obres és de 13 mesos, aproximadament, i té un cost de més de mig milió d’euros amb IVA.
Segons informa el consistori, la bastida, en una primera fase, cobrirà des del carrer Salines fins a gairebé el primer balcó del Saló de Plens i servirà per treballar aquesta zona. Posteriorment es desmuntarà i es treballarà a la part restant: entre el Saló de Plens i l’espai que queda a ma esquerra del Palau.
Amb el muntatge de la bastida es taparà l’esfera del rellotge, que caldrà desconnectar, per tal de conservar-lo en condicions òptimes, durant les obres. En una fase posterior a aquesta restauració, també està previst el canvi de mecanisme del rellotge, ja que actualment es mecànic (la maquinària es l’originària de principis del segle XX) i la intenció es passar-ho a electrònic.
L’actuació es farà en 5 fases que ja van engegar -en part- el passat mes de gener. Es corresponen a la coberta de la Sala d’Actes, la torre del rellotge i les cobertes del Saló de Plens i dels Tarragonins Il·lustres. La cinquena fase, que correspon a l’actual de reparació de les balustrades, se solaparà amb les quatre anteriors. L’empresa adjudicatària és RECOP Restauracions Arquitectòniques, SL.