Les mobilitzacions ciutadanes contra el tancament dels Centres d’Atenció Primària a les nits s’han iniciat aquest dijous a la ciutat de Tarragona.A les vuit del vespre diversos treballadors i usuaris de la sanitat pública es van concentrar a les portes del CAP de Sant Salvador. Serà la primera de les tres protestes previstes aquest mes de juliol.Dimarts de la setmana vinent, hi haurà una segona concentració, però en aquest cas al CAP Muralles. La tanda de mobilitzacions es tancarà dijous vinent dia 28 de juliol, també a les vuit del vespre, al CAP de Bonavista.La Plataforma Ciutadana per la Defensa dels Drets Públics ha planificat el calendari de mobilitzacions. Han rebut el suport de treballadors de la sanitat. Des de la Junta de Personal de l’Hospital Joan XXIII, la seva presidenta, Soledad Artacho, fa una crida als ciutadans per sumar-se a les protestes.El Departament de Salut vol aplicar el tancament de les urgències a les nits als CAP Muralles, Bonavista i Sant Salvador, a partir de l’1 de setembre d’aquest any.Les concentracions setmanals a Joan XXIII han passat a ser mensuals durant l’estiu. Els treballadors denuncien que el degoteig de retallades continua. Expliquen que hi ha 6 llits de la segona planta que han deixat de ser d’hospitalització i que temen pel tancament de la vuitena planta.