L’Estàtua dels Despullats serà l’escenari d’una concentració en defensa dels Drets humans que ha convocat Amnistia Internacionals. Es farà a partir de les 19h per demanar que es facin realitat els drets d’asil i d’acolliment.
La concentració es repetirà dimecres 16 de setembre a la plaça de la Font.
D’aquesta manera es vol rebutjar la situació dramàtica de milers de persones al Mediterrani i a les fronteres orientals d’Europa.
Es demana una implicació real de les administracions locals i generals en les polítiques d’acolliment i que es destinin recursos a les polítiques d’asil i acollida . També se sol·licita que des del municipi hi hagi una implicació i un compromís en la denúncia de les causes d’aquesta crisi humanitària.
S’han adherit a la concentració: Amnistia Internacional, Catalunya Si que es Pot, CCOO, Comitè Oscar Romero, Coordinadora d’ONGs de TGN, Cuculmeca, CUP, Entrepobles, ERC, EUiA, FAV, Finestra al Món, Hammada, IAC, Intermón, Moviment d’Esquerres, Podem, Procés Constituent, Setem, UGT.
D’altra banda, la Diputació de Tarragona ha començat a preparar el protocol que ha de permetre que municipis de la demarcació acullin part dels 5.000 refugiats que arribaran a Catalunya properament. El president, Josep Poblet, proposarà al ple de la institució destinar 100.000 euros per iniciar l’acolliment de les famílies.