Tarragona ha viscut el Concurs de Castells amb la major projecció internacional i impacte promocional de la seva història.

La tinent d’alcalde de festes, Begoña Floría, destaca el retorn econòmic incalculable per a la ciutat que ha portat el cap de setmana de castells a la Tarraco Arena Plaça.

La pàgina web del Concurs ha rebut més de 25.500 visites, un 10% més que ara fa 2 anys. L’aplicació per a dispositius mòbils del Concurs va registrar unes 8 mil visites, un 30% més que en l’anterior edició. El nombre de fotos presentades a Instagram supera les 2.400.

La consellera municipal de festes assegura que té un impacte internacional que només superen la Fórmula 1 o el Barça. Posa en dubte que es pugui anar encara més enllà.

Una Floría que veu complicat que es pugui escurçar encara més la durada de sis hores de competició castellera.

Sobre la participació dels Xiquets de Hangzhou com a colla convidada, la Tinent d’alcalde, destaca que ha estat un fet excepcional. Diu que ha de ser la Coordinadora qui decideixi si donen continuïtat a l’assistència dels xinesos.

Floria també explica que és competència estricta del jurat decidir si la comunicació dels Xiquets de Tarragona sobre el castell que volien intentar estava fora de temps. El cap de colla matalasser es va queixar obertament a Tarragona Ràdio que no van poder actuar en quarta ronda perquè van trigar un o dos minuts en corregir la decisió.