Creu Roja ha atès 277 persones refugiades a Tarragona des del maig del 2016.
Les xifres comprenen des que va començar a Tarragona el Programa Estatal d’Atenció a Sol·licitants d’Asil i Refugiats. L’ONG ha donat servei a 109 famílies o nuclis familiars en la fase d’acollida residencial i posterior integració, principalment provinents de Veneçuela, Colòmbia, Ucraïna i Síria.
Creu Roja ha donat a conèixer les dades coincidint amb el dia mundial de les persones refugiades, que es commemora aquest dijous.
Actualment, Tarragona compta amb 41 places residencials concertades, distribuïdes en vuit pisos de la ciutat.
En total, l’ajuda que ofereix Creu Roja dura entre 18 i 24 mesos. S’ofereixen serveis de suport jurídic, psicològic, de traducció i interpretació,
aprenentatge de l’idioma, ajudes econòmiques, formació, orientació i intermediació laboral.
El projecte d’inserció laboral finançat per la Diputació de Tarragona, que es va iniciar el maig de 2017, ha atès 129 usuaris i ha ajudat a 83 persones refugiades a trobar feina, amb una taxa d’inserció del 64,34%.
Creu Roja Tarragona ha atès 277 persones refugiades des de l’any 2016
