Sergi de los Rios situa la reforma del Mercat Central, l’Anella Verda i la millora en la promoció turística com els grans reptes assolits aquest mandat. El tinent d’alcalde i cap de llista d’ERC ha fet balanç en una conferència a la Cambra de Comerç. De los Rios ha remarcat que s’han impulsat projectes de llarg abast que marcaran la Tarragona del futur. L’exemple més immediat és el mercat central, del qual aquest dimarts es col·loca la primera pedra. També ha destacat la preservació de l’anella verda, el pulmó natural que envolta la ciutat. El mes que ve s’estrenarà una xarxa de 20 quilòmetres de camins senyalitzats des del Francolí fins al Gaià. En turisme, de los Rios remarca les aliances en promoció i el gran centre que s’obrirà al Banc d’Espanya. A més, ha recordat la feina de formiga que s’està fent per desenvolupar el Parc Tecnològic a Sescelades. El líder d’ERC destaca que s’han desbloquejat projectes de profund calat. Com a punt crític, Sergi de los Rios destaca les dificultats per crear una Oficina de Comerç, que pugui coordinar serveis i accions de promoció. Lamenta la gran fragmentació del sector a la ciutat. El tinent d’alcalde de Promoció i Estratègies de Ciutat ressalta l’esforç de diàleg que s’ha fet en tots els àmbits i demana una major cohesió al sector comercial. La resposta del sector comercialLes grans associacions comercials de la ciutat comparteixen la voluntat d’acabar amb l’actual fragmentació del sector. De fet, la T de Tarragona i Botiguers de Tarragona han iniciat converses per funcionar amb una única veu. Ho explicava el president dels Botiguers, Ferran Milà, després de la conferència de De los Rios. Per la seva banda, el president de la T de Tarragona, Joan Blázquez, ha lamentat la constant aparició de noves micro-entitats comercials. Diu que seguiran treballant per aglutinar-les totes sota un mateix paraigües. Lamenta, però, que a vegades són les mateixes administracions les que afavoreixen la fragmentació. Per la seva banda, el president del Venedors del Mercat Central, Albert Ribot, aposta per la creació de districtes de comerç, que permetin atendre les necessitats específiques de cada àrea de la ciutat.