Descobrir el que hi ha darrere del que diem. És la feina d’un equip investigador de la URV que ha desenvolupat un sistema per avaluar el sentiment dels textos escrits a les xarxes socials, que identifica el sentiment en el llenguatge avaluatiu. Els resultats de la seva recerca s’han publicat a la revista científica Mathematics.

Paraules que utilitzem cada dia en qualsevol àmbit com ràpid, lent, bonic, calent o normal porten implícita una càrrega d’informació que cada vegada importa més a empreses i organitzacions. El llenguatge avaluatiu, el que s’utilitza cada dia, és una de les produccions de la llengua que fa que les interaccions comunicatives esdevinguin interessants, ja que aporten informació essencial. L’anàlisi de sentiment és un àmbit que ha rebut gran atenció en els darrers anys a causa de l’ús massiu de les xarxes socials. L’ús d’aquestes comunitats virtuals ha generat grans quantitats de text avaluatiu produït pels usuaris al voltant de tota mena de productes i serveis.

La coordinadora de l’estudi de la URV, María Dolores Jiménez, ha explicat que busquen descobrir el que s’amaga darrere del que diem.

L’equip investigador del Departament de Filologies Romàniques de la URV ha desenvolupat la tècnica que inclou diferents mètodes matemàtics i lingüístics i que aconsegueix modelar formalment els enunciats avaluatius i captar o extreure el sentiment (o la valoració) que hi ha darrere d’aquestes expressions lingüístiques de naturalesa difusa. Una recerca en col·laboració amb un centre de la República Txeca.

Per analitzar el sentiment s’utilitzen eines computacionals, per classificar automàticament els textos en funció de la connotació positiva o negativa del llenguatge utilitzat.

Més notícies: