Per novè any consecutiu, els avis i àvies ensenyen la Catedral de Tarragona als seus nets. La iniciativa, organitzada pels Amics de la Catedral, tindrà lloc aquest divendres 3 de gener.
Es tracta d’una activitat que proposa mostrar el llegat patrimonial que amaga el temple d’una manera més amable, i de la mà dels avis i àvies, així que l’experiència és molt enriquidora. Es plantegen diferents accions com ara muntar la façana de la Catedral, és a dir, els petits podran aixecar una rèplica i fer de mestres constructors del segle XIII. Pedra a pedra també construiran un dels pilars de la seu.
L’activitat inclou una visita a la capella de Santa Tecla per descobrir els seus secrets i escoltar històries fascinants. La canalla coneixerà com les festes d’abans eren tan divertides com les d’ara. Avis i nets també cantaran una nadala plegats asseguts a les cadires del cor i als peus del mainell de la porta del claustre representaran un pessebre ben particular. Joana Virgili és membre de la Junts dels Amics de la Catedral i n’ha parlat de tot plegat al Què de Què de Tarragona Ràdio.
Durant la visita, els nens i nenes també descobriran els diferents animals que «habiten» a la Catedral de Tarragona: lleons, elefants, dracs i altres criatures que tenen més de 800 anys.
- Tarragona es posa el mallot groc en un dia històric per la ciutat
- Carrers tallats i plens d’aficionats en les hores prèvies al Tour de França a Tarragona
- El Govern alerta d’un nou episodi de perill molt alt d’incendi forestal a partir de diumenge
- L’Associació Contra el Càncer a Tarragona fa possible una setmana al PortAventura Dreams Village per a deu famílies amb infants amb càncer
- Moren dues persones ofegades a la platja de Llevant de Cunit i a la cala Justell de l’Hospitalet de l’Infant

