Els Mossos d’Esquadra han detingut onze membres d’una organització criminal que va estafar més de 200.000 euros a una cinquantena de persones. L’operatiu, amb nou registres en diferents municipis de Tarragona i Barcelona, va tenir lloc la setmana passada. Es tractava d’una estafa telefònica en què es captaven les dades bancàries de les víctimes per realitzar transferències cap a comptes controlats pels detinguts.
La investigació va iniciar-se fa un any, després de detectar un augment de denúncies per estafes similars. Els arrestats, acusats dels delictes de pertinència a organització criminal i d’estafa, van passar a disposició judicial i van quedar en llibertat amb càrrecs. A un d’ells se li va retirar el passaport com a mesura cautelar.
La investigació ha determinat que els estafadors, a més de transferir-se saldos dels comptes bancaris de les víctimes, utilitzaven els diners robats per adquirir material electrònic, sobretot mòbils, que després venien a un preu inferior al de mercat a botigues en connivència.
L’operatiu, liderat per l’Àrea Central de Delictes Econòmics de la Divisió d’investigació Criminal (DIC) dels Mossos d’Esquadra, va ser “especialment complex” ja que alguns dels detinguts estaven contagiats de covid-19, fet que va obligar a adoptar mesures addicionals de seguretat per evitar contagis durant el dispositiu.
Més notícies:
- L’alcalde rep al Consell Municipal de Cooperació per “treballar plegats davant els discursos d’odi”
- L’EMT oferirà 176 freqüències més i posarà l’accent a Sant Salvador i a Ponent
- Més de 140 alumnes s’endinsen en el llenguatge en moviment i la dansa amb el projecte Mapadeball
- El programa Comerç al dia finalitza la prova pilot amb establiments que s’han quedat en llista d’espera
- Tarragona se suma a l’Encesa de torres, talaies i talaiots pels drets humans
