En l’última dècada s’han diagnosticat 374 casos de SIDA al Camp de Tarragona.Les xifres s’han reduït any rere any. Les 12 infeccions de l’any passat queden lluny de les més de 40 registrades el 2010.També ha variat la forma de contagi. No hi ha cap cas en l’últim any per via parenteral quan a finals dels anys 90, un 65% dels contagis es produïen pel consum de drogues per via intravenosa o per transfusions de sang.Ara, la gran majoria de contagis es produeixen a través de relacions sexuals. Les dades coincideixen amb la commemoració aquest dissabte del Dia Internacional de la SIDA.El perfil d’un afectat del VIH és majoritàriament el d’un home d’entre 40 i 49 anys o d’una dona de 20 a 39 anys.En el 83% dels casos es tracta d’un ciutadà d’origen espanyol mentre que prop d’un 17% són estrangers.Precisament, el tractament de la SIDA en persones immigrants que no disposin de targeta sanitària pot convertir-se en un problema a causa de l’elevat preu dels medicaments.Des del Grup de Treball de Salut Sexual del Camp de Tarragona, Assexora’t, s’alerta sobre aquesta situació.Clàudia Vinyals explica a Tarragona Ràdio que l’entitat porta quatre anys efectuant proves de la SIDA a qui ho necessiti. Aquest dimecres al matí es realitza al Col·legi de Farmacèutics, la segona Jornada Formativa Â?Sexe i Sida: Avui i DemàÂ?.Dijous, a la Vaqueria es farà un concert gratuït i divendres al migdia, davant de l’Ajuntament de Tarragona, el periodista de TV3, Agustí Forné, llegirà el Manifest en contra la Sida.