Unió de Pagesos ha convocat a les 9 del matí d’aquest dimarts una tractorada des de la rambla del Morell fins a la plaça Imperial Tàrraco, davant la Subdelegació del Govern de l’Estat, per traslladar de nou als representants polítics la necessitat urgent d’aplicar mesures per garantir la pervivència del sector de l’avellana tenint en compte que la campanya del 2018 ha estat de les pitjors que es recorden. Els pagesos només van produir un 30 % d’una collita mitjana com a conseqüència de les fortes ventades d’inici d’abril i de les pluges de la tardor.

 

És per aquesta situació conjuntural que Unió de Pagesos demana des de la tardor, tant al Govern de l’Estat com al de la Generalitat, mesures urgents per als productors de l’avellana com: la recuperació de l’ajut d’Estat de 120 €/ha més un ajut de mínimis de 280 €/ha durant tres anys, l’adequació dels mòduls de l’IRPF i mesures concretes per als joves incorporats a través del conreu d’avellaner. A més, tenint en compte la falta de liquiditat dels productors, el sindicat també sol·licita crèdits a interès 0 tant per als joves com per als pagesos professionals durant tres anys. En una reunió bilateral amb el Departament d’Agricultura, el sindicat va arrencar el compromís de la Conselleria de disposar de mesures concretes sobre la taula abans del proper 1 de març. Un compromís similar que també vol que adquireixi el Ministeri d’Agricultura, com ja se li va demanar en una reunió l’11 d’octubre.

El sindicat té oberta la campanya a les xarxes socials #salvemlavellana per fer extensiva la situació i les demandes del sector i conscienciar la societat de la importància del sector i del consum de producte local.