Els Agents Rurals ho tenen tot a punt per fer front a l’augment de visites a la muntanya. El cos ha preparat un dispositiu especial durant la Setmana Santa per evitar que qualsevol activitat comporti un risc que pugui desencadenar un incendi forestal important. Els Agents han recordat la prohibició de fer foc a l’espai natural.
La situació de sequera ha fet activar en prealerta el pla INFOCAT i el pla Alfa amb un nivell de perill molt alt. L’absència de precipitacions ha provocat un estrès hídric molt important en la vegetació, que es troba molt seca i pot reaccionar molt ràpid a qualsevol foc. Amb la Setmana Santa, els Agents Rurals han demanat a la població que eviti realitzar activitats que comportin un risc d’incendi.
El cap dels Agents Rurals, Cándido Rincón, ha explicat en una entrevista a Tarragona Ràdio que la situació és molt delicada i que, amb la presència de més persones en el medi natural, el risc augmenta. Rincón ha remarcat que s’han d’extremar les precaucions i evitar fer foc al bosc.
Rincón ha expressat que anys enrere s’havien viscut sequeres, però no tan aviat. El cap dels Agents Rurals ha confessat que estan preocupats per aquest fet i espera que les pluges ajudin a hidratar tota la vegetació.
Més notícies:
- El Govern alerta d’un nou episodi de perill molt alt d’incendi forestal a partir de diumenge
- L’Associació Contra el Càncer a Tarragona fa possible una setmana al PortAventura Dreams Village per a deu famílies amb infants amb càncer
- Moren dues persones ofegades a la platja de Llevant de Cunit i a la cala Justell de l’Hospitalet de l’Infant
- Alex Almansa arriba al Nàstic després de la seva etapa a l’Espanyol
- Els protagonistes de “El Jardí Sonor”

