La pandèmia del coronavirus va provocar una paralització generalitzada en tots els sectors econòmics mundials des del mes de març del 2020. El sector del transport marítim va ser un dels més afectats en l’esclat de l’emergència sanitària amb la congelació de les principals rutes i de les cadenes de distribució i de producció. Una paralització que encara avui arrosseguem.
Els principals ports del món van col·lapsar en els primers mesos de la pandèmia, i ara segueix una important pujada del preu transport i un augment d’aquest, a més de trobar-se sense contenidors, per problemes de la cadena logística provocada per la paràlisi inicial. De fet, segons algunes fonts, el transport s’ha encarit més d’un 300 per cent per la covid i els problemes de producció de Xina.
Des de El Far volem entendre què és el que ha passat des del març del 2020 i quin futur immediat ens espera per la gestió que s’ha fet dels contenidors. Parlem amb Verónica Fuentes, que treballa en una empresa que s’ocupa de la línia Barcelona i València amb Algèria.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- L’Ajuntament activa l’alerta del Pla d’Emergències Municipal per l’episodi de calor
- Dissabte canicular amb màximes que freguen els 42°C a l’Ebre i superen els 40°C al Camp de Tarragona
- Els treballs per pintar el túnel de Lilla a l’A-27 arrencaran dilluns amb talls de circulació a la via
- Vermuts Musicals amb Chico Grande
- Tarragona acollirà una intensa setmana de Lligues Catalanes ACB i Femenina 2025 durant el Setembre