La pandèmia del coronavirus va provocar una paralització generalitzada en tots els sectors econòmics mundials des del mes de març del 2020. El sector del transport marítim va ser un dels més afectats en l’esclat de l’emergència sanitària amb la congelació de les principals rutes i de les cadenes de distribució i de producció. Una paralització que encara avui arrosseguem.
Els principals ports del món van col·lapsar en els primers mesos de la pandèmia, i ara segueix una important pujada del preu transport i un augment d’aquest, a més de trobar-se sense contenidors, per problemes de la cadena logística provocada per la paràlisi inicial. De fet, segons algunes fonts, el transport s’ha encarit més d’un 300 per cent per la covid i els problemes de producció de Xina.
Des de El Far volem entendre què és el que ha passat des del març del 2020 i quin futur immediat ens espera per la gestió que s’ha fet dels contenidors. Parlem amb Verónica Fuentes, que treballa en una empresa que s’ocupa de la línia Barcelona i València amb Algèria.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- Sergio Camus: ‘Tenia ofertes, però la trucada del Nàstic em va fer decidir venir aquí i en una tarda ho vam tancar’
- Dos treballs sobre els renoms castellers tarragonins i sobre la gestió de l’estrès a les colles, guanyadors dels premis de recerca castellera
- L’Ibersol CBT – CB Valls d’aquest dissabte recaptarà fons per a la investigació sobre l’Alzheimer
- Tarragona ja ha decidit la ubicació dels dos pessebres de la Brigada
- La Unitat Policial de Reforç i Proximitat ha identificat 2709 persones en dos mesos
