La pandèmia del coronavirus va provocar una paralització generalitzada en tots els sectors econòmics mundials des del mes de març del 2020. El sector del transport marítim va ser un dels més afectats en l’esclat de l’emergència sanitària amb la congelació de les principals rutes i de les cadenes de distribució i de producció. Una paralització que encara avui arrosseguem.
Els principals ports del món van col·lapsar en els primers mesos de la pandèmia, i ara segueix una important pujada del preu transport i un augment d’aquest, a més de trobar-se sense contenidors, per problemes de la cadena logística provocada per la paràlisi inicial. De fet, segons algunes fonts, el transport s’ha encarit més d’un 300 per cent per la covid i els problemes de producció de Xina.
Des de El Far volem entendre què és el que ha passat des del març del 2020 i quin futur immediat ens espera per la gestió que s’ha fet dels contenidors. Parlem amb Verónica Fuentes, que treballa en una empresa que s’ocupa de la línia Barcelona i València amb Algèria.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- Activació del Pla d’Actuació Municipal pel risc de ventades
- Detingut a Montpeller un pres que no va tornar a la presó de Mas d’Enric després d’una sortida programada el 2022
- Rescaten sense vida l’home que es buscava al mar a la Cala de la Roca Plana de Tarragona
- Les exportacions cauen un 9,5% a l’agost a Tarragona i l’Ebre, coincidint amb l’entrada en vigor dels aranzels americans
- El Pont de Mahoma 215: Obrim la 12a temporada amb el nou llibre d’Edu Sallent, i amb Òscar Cadiach des del Canadà
