La pandèmia del coronavirus va provocar una paralització generalitzada en tots els sectors econòmics mundials des del mes de març del 2020. El sector del transport marítim va ser un dels més afectats en l’esclat de l’emergència sanitària amb la congelació de les principals rutes i de les cadenes de distribució i de producció. Una paralització que encara avui arrosseguem.
Els principals ports del món van col·lapsar en els primers mesos de la pandèmia, i ara segueix una important pujada del preu transport i un augment d’aquest, a més de trobar-se sense contenidors, per problemes de la cadena logística provocada per la paràlisi inicial. De fet, segons algunes fonts, el transport s’ha encarit més d’un 300 per cent per la covid i els problemes de producció de Xina.
Des de El Far volem entendre què és el que ha passat des del març del 2020 i quin futur immediat ens espera per la gestió que s’ha fet dels contenidors. Parlem amb Verónica Fuentes, que treballa en una empresa que s’ocupa de la línia Barcelona i València amb Algèria.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- Ja està obert el termini per sol·licitar una parada per Sant Jordi
- Els docents estan cridats a la vaga aquesta setmana per exigir millores davant d’un acord “insuficient” amb CCOO i UGT
- La primera fase del tramvia del Camp de Tarragona que connecta Cambrils amb Vila-seca s’enllestirà a finals de 2029
- Illa lamenta que Vox i AC no acudissin a la cimera per la guerra a l’Orient Mitjà: “Denigren les institucions”
- David Lucas Parrón: “Tarragona és un bon exemple en política d’habitatge assequible i col·laboració entre administracions”

