El Festival Camp de Mart de Tarragona, que amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, la Generalitat de Catalunya i l’Associació Cultural Anima’t, ha arribat al seu equador, amb actuacions molt destacades per a les primeres nits d’estiu. La música és una de les grans protagonistes del festival, i encara queden 12 concerts per poder-la gaudir. Però les arts de carrer i el circ familiar també estan presents tots els divendres de juliol a les 19 h, per gaudir de forma gratuïta al Teatre Auditori Camp de Mart dels espectacles Lua, d’Alba Sarraute (17 de juliol, accessible amb visita tàctil i audiodescripció), El Gran Cabaret de Circ (24 de juliol) i Collage de BotProject (31 de juliol).

El Teatre Auditori Camp de Mart rebrà a Lila Downs aquest dissabte 18 de juliol, una de les veus més poderoses de la música d’arrel a escala internacional i que ve a presentar-nos el seu nou disc Cambias mi mundo. El 25 de juliol també podrem gaudir del directe de la gran Luz Casal, presentant la gira del seu nou disc Me voy a permitir, un pont entre passat i futur que certifica la seva doble condició de compositora intuïtiva i talentosa i d’intèrpret excepcional. Aquests concerts seran accessibles amb intèrpret de llengua de signes catalana, sobretitulació, motxilles vibratòries, bucle magnètic i so amplificat.

El dissabte 1 d’agost, el guitarrista alacantí Yerai Cortés arriba al Camp de Mart després de l’èxit de la pel·lícula La Guitarra Flamenca de Yerai Cortés. Coincidint amb l’estrena, va publicar el seu primer àlbum homònim i ara presenta Popular, una proposta de flamenc contemporani inigualable que l’ha col·locat com a un dels artistes més prometedors de l’escena musical actual

Per als amants de la música de petit format, el Refugi Sonor tornarà a ser un espai de referència, amb quatre concerts que transportaran el públic a atmosferes úniques. Los Sara Fontan, el duet experimental format per Sara Fontan i Edi Pou, serà l’encarregat d’inaugurar aquesta edició avui dijous 16 de juliol. També hi participaran Bernarda, projecte de pop minimalista del compositor i productor català Bernat Cuyàs, el 23 de juliol; KIW, trio català que redefineix el jazz del segle XXI amb una fusió orgànica de jazz, funk, hip-hop i electrònica, el 30 de juliol; i el col·lectiu Neromambola amb la seva psicodèlia experimental i electrònica, el 5 d’agost.

El dilluns 27 de juliol, i com a novetat en la programació del festival, se celebrarà un concert de música clàssica, interpretant repertori de Rakhmàninov, a càrrec de la Jove Orquestra Intercomarcal, una orquestra juvenil autogestionada fundada l’any 2010 a Tarragona amb el propòsit de crear un espai propi davant la manca d’oportunitats de formació orquestral. Actualment, l’orquestra ja compta amb uns 80 membres procedents de tot el territori. El Teatre de Tarragona també rebrà el 31 de juliol a Maika Makovski amb Bunker Rococo, un nou capítol de la seva carrera on la seva part més clàssica s’endinsa en estructures pop, lletres incòmodes i críptiques.

El festival finalitzarà el 14 d’agost amb la Nit Jove, coorganitzada amb la conselleria de Joventut dins del Festival Sota la Palmera, que ens portarà de manera gratuïta al Teatre Auditori Camp de Mart les actuacions de Compota de Manana, una de les propostes més originals i amb més projecció de música llatina contemporània, La Sra. Tomasa amb el seu nou àlbum 1040 on experimenten amb sons i ritmes de la música folklòrica i asiàtica, i un DJ set en directe de Wu Shido (Klaus Stroink i Guillem Boltó, integrants del grup Stay Homas), amb instruments de vent i èxits d’ahir i d’avui per acabar amb una gran festa per a tothom. Aquesta jornada serà accessible amb motxilles vibratòries, bucle magnètic i so amplificat. Aquest festival s’emmarca en les accions del Pla d’Acció d’Arts Escèniques i Música, document inclòs en el pla estratègic Tarragona Cultura d’impuls dels drets culturals.