El Govern ha fet una crida perquè ciutadania i institucions augmentin els seus “esforços” per estalviar aigua i poder, així, fer front a la sequera per la que passa Catalunya. La portaveu de l’executiu, Patrícia Plaja, ha explicat en la roda de premsa posterior a la reunió del Govern, que “en cas que no es produeixin precipitacions en les pròximes setmanes, es podria entrar en l’escenari d’excepcionalitat entre finals de març i principis d’abril”.
En aquest sentit, ha avisat que aquest escenari faria “aplicar mesures molt més restrictives que les actuals i ajustar l’oferta d’aigua a la disponibilitat limitada de les reserves”. És per això que ha reclamat una “implicació més proactiva” a la gent i als ajuntaments, perquè “en els últims mesos no s’han detectat estalvis molt significatius en el consum domèstic i és necessari que es modifiquin hàbits”.
Plaja ha dit que “si entrem en situació d’excepcionalitat caldrà prendre mesures més restrictives, més incòmodes i amb més sancions per incompliments”.
Més notícies:
- Luis César: ‘Em fa posar vermell la posició del Nàstic a la taula classificatòria’
- Detingut per circular drogat i de manera temerària per l’AP-7 entre Tarragona i l’Ampolla
- Els veïns de Molnàs-Solimar celebren la seva festa major
- L’Arquebisbat de Tarragona aparta un capellà després ser declarat culpable per abusos sexuals a un menor a Reus als anys 90
- Tarragona celebrarà la Setmana de la Gent Gran amb una dotzena d’activitats