Tramvia

Territori, Habitatge i Transició Ecològica licita el gruix d’obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per un import de 132,9 MEUR. Comprenen 12 quilòmetres de vies entre Cambrils Centre i Vila-seca Estació. També es farà una plataforma per a dues vies, parades amb andanes laterals de 40 metres de longitud, i la línia aèria de contacte alimentada per 5 subestacions elèctriques i trams específics sense catenària. En dues de les parades es podrà fer intercanvi amb les estacions d’Adif de Salou Port Aventura i Vila-seca. En els pròxims dies començaran les obres d’infraestructura del tramvia que costaran 15,8 MEUR i es licitarà el segon contracte de la primera fase, 24,7 MEUR per fer el centre operatiu del tramvia a Vila-seca.
La previsió del Govern és que les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona estiguin en marxa aquest mes de setembre. Per completar la línia, es licitaran més endavant les obres d’encreuament sota la línia ferroviària Vila-seca-Tarragona, prevista per enguany.
La primera fase del tramvia del Camp de Tarragona entrarà en funcionament el primer trimestre de 2028. Tindrà 14 quilòmetres de longitud, 14 estacions – amb 3 intercanviadors -, el centre operatiu amb cotxeres i tallers a Vila-seca, i les 7 unitats de material mòbil tramviari que es van adjudicar aquest estiu. La inversió prevista és de 287 milions d’euros.
Mentre es fan les obres de la primera fase, la Generalitat tramitarà la segona fase del tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. El tramvia tindrà una xarxa de 46 quilòmetres, 47 estacions – amb 10 intercanviadors -. Ha de donar servei a 9,5 milions d’usuaris cada any. La consellera Sílvia Paneque ha destacat que es tracta d’una actuació “que transformarà la mobilitat de la segona àrea metropolitana de Catalunya” i incrementarà l’ús del transport públic.